Köp- och leveransvillkor

Minsta ordersumma är 390 Kronor. Vår policy är att erbjuda våra återkommande kunder mervärde i form av rabatter på följande beställningar.

Köpvillkor enligt gällande svensk köplag. Solinol AB tillämpar Konsumentköplagen och Distansförsäljningslagen. Läs mer på www.kov.se.

För att genomföra en beställning måste kund vara myndig eller inneha målsmans medgivande. Vi förbehåller oss rätten att ändra våra priser och villkor utan varsel. Det är villkoren och priserna vid beställningstillfället som gäller. Alla varor förblir Solinol AB:s egendom till dess full betalning kommit bolaget tillhanda.

BETALNING

Vi samarbetar med Klarna AB för säkra betalningar på Internet. För att handla måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Du måste vara över 18 år och inte ha några betalningsanmärkningar.  Om du har fråfor angående dina fakturor - tag i första hand kontakt med Klarna AB : 08-120 120 10.
Klarna AB erbjuder  kortbetalning, faktura, delbetalning och banköverföring.


Information om ångerrätt 

Vi på Solinol AB vill att du skall känna dig trygg som kund hos oss. Därför har du alltid rätt att ångra ditt köp.
Enligt Distans- och hemförsäljningslagen, e-handelslagen  har Du som konsument  rätt att frånträda avtalet genom att meddela oss detta inom 14 dagar från mottagandet av varan.
För att Du skall kunna nyttja din ångerrätt måste Du returnera varan i oskadat skick, i originalförpackning.
Kontakta oss på telefon 0303-740980  före retursändning.
Vid nyttjande av ångerrätten är det Du som står för returkostnaden.

 

LEVERANS

Normal leveranstid är 2-5 arbetsdagar. Avvikelser kan dock förekomma i samband med helger.  Vi använder oss av  DHL som fraktleverantör till DHL Servicepoint.

FRAKTAVGIFTER:

Frakten kan bli från 78:- till 125:- beroende på vilka produkter som beställs.

TRANSPORTSKADOR

Om ditt paket är skadat när det hämtas ut / kvitteras, ska skadan anmälas direkt på plats hos DHL:s ombud . Kontakta sedan Solinol AB inom snarast  och berätta vad som hänt.

REKLAMATIONER

Ring oss på 0303-740980 eller skicka ett brev ( Solinol AB, Strehlenerts väg 9, 44941 Nol)  eller maila os på anitha@solinol.se. Skriv vad som är fel och vad du önskar för åtgärd.
Du måste skicka tillbaka både varan och orginalförpackning. Varor som returneras till oss ska skickas som vanligt brev, ekonomibrev eller ekonomipaket. OBS! ej som postförskott eller efterkrav. Om något är oklart, kontakta oss.

OUTLÖSTA PAKET

Om du av någon anledning inte löser ut ditt paket, får du betala kostnaderna för frakt och returfrakt.
Kontakta oss därför omedelbart om du av någon anledning inte kan lösa ut ditt paket.

PERSONUPPGIFTER

Alla personuppgifter som du lämnar till oss behandlas enligt personuppgiftslagen för att skydda privatpersoners identitet. Uppgifterna används för att vi skall kunna fullgöra våra åtagande mot dig som kund samt i marknadsföringssyfte.

Solinol AB försäkrar att dina personuppgifter ej överlåtes till tredje part. Dock kan behandling av uppgifter ske för att Solinol AB skall kunna fullgöra sina förpliktelser enligt lag.

Du har rätt att efter begäran få ta del av de personuppgifter som finns registrerade om dig och begära att vi tar bort eller rättar uppgifter som visar sig vara felaktiga eller ofullständiga.

Solinol AB lagrar personuppgifterna i ett kundregister, och kommer endast att användas utav oss och eventuellt av vår webb-support. Uppgifterna används i postorderhanteringen, och ibland för att du som kund ska få del av erbjudanden och nyheter. Du kan när som helst tacka nej till att få sådana erbjudanden.

ÅNGERRÄTT

Du har enligt "Distansavtalslagen", e-handelslagen  rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter mottagandet av varan. Returnerad vara måste vara oöppnad och oskadad, väl paketerad samt orderbekräftelse bifogas returen. Varorna ska vara väl förpackade i av posten godkänt ytteremballage (typ wellpapp). Transportskador på grund av dåligt emballage debiteras dig som kund. Kontakta alltid Solinol AB innan du sänder tillbaka varan. När vi mottagit paketet i retur återbetalar vi dina pengar.
Frakt, returfrakt och kostnader för emballage står du som kund själv för, vi löser inte ut ofullständiga försändelser och återbetalar inga fraktavgifter.

FORCE MAJEURE

I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter, samt därmed jämförbar händelse utanför vår kontroll vilken ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser fråns Solinol HBs sida, som gör att Solinol AB ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att Solinol AB befrias från sina förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.